ABOUT ME

ITA

Federico Graziani, classe 1985, è un fotografo originario di Cesena. Sin da bambino è sempre stato molto curioso e ha avuto una fervida immaginazione.

E quando uno zio gli ha regalato una fotocamera analogica, una Nikon FE del 1989 e un obiettivo 50mm,

che ancora custodisce gelosamente, la sua immaginazione ha iniziato a prendere una prospettiva diversa, guardandosi intorno con una visione totalmente nuova della realtà che lo circondava.

Dopo aver conseguito il diploma in Grafica Pubblicitaria e Fotografia nel 2004, passò un lungo periodo di distacco in cui Federico si è dedicato essenzialmente ad esperienze lavorative al di fuori della fotografia.

Poi nel 2012 ha preso i suoi vecchi libri di scuola, e attraverso numerosi corsi e studi riscopre l'arte che lo aveva ispirato da giovane, questa volta con una passione che è ancora il fuoco da cui nascono le sue idee e la sua ispirazione.

La sua esperienza fotografica spazia attraverso tutte le tecniche e le discipline della fotografia, ma quella in cui si specializza particolarmente è la fotografia di architettura, di interni e di esterni, mossa anche dalla sua passione per il design.

“Life is like photography: you use the negative to develop!”

 

 

ENG

Federico, born in 1985, is a photographer from Cesena, Italy. Since he was a child he was very curious and he had a huge immagination.

And when his uncle gave him an analogue camera, a Nikon FE from 1989 with a 50mm lens, which he still jealously guards, his imagination began to take a different perspective, looking around with a totally new vision of the reality that surrounded him.

After graduating in Advertising Graphics and Photography on 2004 he passed a lung period of detachment in which Federico dedicated himself to job experiences essentially outside of photography.

Then in 2012 he took up his old school books, and through a lot of courses and studies he rediscoverd the art that had inspired him when he was young, but this time with a passion that is still the focus from which his ideas and inspiration are born.

His photographic experience ranges through all the techniques and disciplines of photography, but the one in which he particularly specializes is interior and exterior architectural photography, also driven by his passion for design.

“Life is like photography: you use the negative to develop!”